מה זה שיבארי?

שיבארי היא מיומנות ואומנות של קשירה באמצעות חבל. שמות נוספים לאומנות זאת הם קינבקו או בונדג', ואלו למעשה מילים שונות לפעילות שהיא בעיקרה דומה או זהה, וההבדלים בשימוש במונחים השונים הם בעיקר של דעות אישיות והשקפות עולים של אנשים שונים.

האם שיבארי מסוכן?

ברמה העקרונית – כל פעילות גופנית, ובמיוחד פעילות אתגרית כוללת בחובה מידה מסויימת של סיכון לפגיעות.
במהלך פעילות שיבארי אנו חשופים למגוון אפשרויות לפגיעה – אורטופדי, נויירולוגי, או אפילו מוות, אבל המציאות היא באמצעי זהירות פשוטים ובסיסיים רמת הסיכון לפגיעה ממשית נמוכה מאוד והסיכון לפגיעה בלתי הפיכה הוא זניח.

האם שיבארי בכלל מתאים לי?

כן!
שיבארי מתאים לכל אדם שמעוניין לעסוק בזה. מבנה גוף, משקל, מגדר, גמישות, וכו אינם מהווים גורם שמונע עיסוק בשיבארי, וניתן לבצע התאמות שונות על מנת להתאים את השיבארי לכל מי שמעוניין לעסוק בזה.

האם שיבארי כואב?

שיבארי יכול לכאוב, או שלא.
בכאב או ההנאה תלויים בבחירה האישית של המשתתפים, הפעילות הספציפית אותה הם בוחרים לבצע,
קשירות קרקע הן בד"כ עדינות יותר, ובתליה באוויר תמיד יש מידה מסויוימת של לחץ ואתגר גופני, אולם קושר טוב ידע להתאים את הקשירה ליכולות ולרצון של הפרטנר שלו.

מהו ג'אם?

ג'אם הוא בעצם "מסיבת חבלים". בכל שבוע מתקיים מפגש כזה, וכולם מוזמנים לבוא, להכיר, לשחק, להתבונן, לבד או ביחד, ופשוט להנות עם אנשים נחמדים בחברה טובה.
אין מגבלות של ידע או דרישות מקדימות – פשוט אוירה טובה.
(ואגב, חטיפים ודברים טעימים תמיד מתקבלים בברכה)

מה לצפות מהשעור הראשון?

השיעור הראשון הוא בד"כ שעור מבוא לשיבארי. נדבר הרבה על בטיחות, ונלמד כמה קשירות בסיסיות, אותן תוכלו לתרגל במהלך השיעור על עצמכם או על הפרטנרים שלכם, ולסיכום נראה לכם כמה שימושים לקשירות הללו על מנת שתוכלו להתחיל להשתמש בהם כבר מההתחלה להנאתכם.

מה לובשים?

אנו ממליצים ללבוש בגדי ספורט נוחים או בגדי אימון. שימו לב שמומלץ שלא ללבוש בגדים רפויים בכדי שאלו לא יסתבכו עם החבלים.

האם ניתן להגיע לשיעור לבד או שחייבים פרטנר?

לשעורי המבוא ניתן להגיע לבד, למרות שאנו ממליצים להגיע עם פרטנר. בשעורי מיומנויות השיבארי ישנם שעורים שניתן להגיע לבד אולם אחרים מיועדים לזוגות – בשל הצורך לקשור ולהתאמן על מישהו במהלך השיעור. שעורי היישומים והמתקדמים הם ברובם מיועדים לזוגות למעט השעורים שצויין בהם אחרת.
בכל מקרה בפרטי כל שעור כאן באתר כתוב האם השיעור מתאים לבודדים או לזוגות בלבד.

כיצד ניתן למצוא פרטנר?

ישנם אפיקים רבים שבהם ניתן למצוא פרטנרים במידה ואין לכם פרטנר להגיע איתו לשעורים ולפעילויות -בקבוצת הפייסבוק של הסטודיו, בדף הפייסבוק שלנו, בקבוצת הטלגרם של הסטודיו, וגם כאן באתר בלוח המודעות שנמצא תחת הכותרת של "יוצרים קשרים"

איזה סוגי חבלים יש?

ישנם סוגים רבים של חבלים – טבעיים (ג'וט, האמפ, קוקוס, במבוק, ועוד) או סינטטיים אשר יכולים לשמש לשיבארי, אולם לרוב נהוג להשתמש בשיבארי בחבלים טבעיים, לרוב ג'וט או האמפ, בעובי של כ5-7 מ"מ

כמה חבלים צריך?

על מנת להתחיל ללמוד ולהתאמן, שני חבלים מספיקים. בהמשך, כאשר תגיעו לריתמול, קשירות קרקע וכו, כארבעה חבלים יספיקו לכם, וסט מלא לקשירות שכוללות תליה ואלמנטים מורכבים מכיל לרוב 8-12 חבלים.

מהיכן ניתן להשיג חבלים?

ניתן לרכוש בסטודיו חבלים שמיועדים לשיבארי. במידה ותחילו לרכוש חבלים ממקור אחר (אינטרנט, חנויות למבוגרים, או חנויות לבניה/טיפוס), אנו ממליצים להתייעץ איתנו משום שלפעמים חבלים אלו אינם מתאימים, גם אם כתוב עליהם שיבארי

האם צריך חבלים בכדי להתחיל ללמוד?

יש בסטודיו חבלים המיועדים ללימוד ואימון בשעורי הבסיס, אולם אם תרצו (וזה חשוב) להמשיך ולהתאמן בבית – עליכם להשיג חבלים לשם כך.

האם אוכל להכין חבלים בעצמי?

כמובן!. אולם קחו בחשבון שזהו תהליך מורכב, ומומלץ להתחיל בו אחרי שאתם מבינים קצת בחבלים ויודעים מה אתםןמעדיפים מבחינת עובי, קשיחות וסוג החבלים שמועדף עליכם.

האם שיבארי זה בדס"מ? (סאדו מאזו)

שיבארי היא דרך מיוחדת ליצירת קשר. אופי התקשורת, ומה היא כוללת תלוי לחלוטין ברצון והבחירה של האנשים המשתתפים בה.
למרות שרבים בוחרים לעשות שימוש בשיבארי לצרכן בדס"מ, שיבארי יכול להיות מנותק מזה לחלוטין ולהוות אמצעי תקשורת נקי לחלוטין מתחום זה.

האם שיעורי שיבארי כוללים סקס/עירום?

שעורי השיבארי בסטודיו אינם כוללים עירום או מיניות!
על מנת לשמור על אוירה לימודית וסביבה בטוחה לכולם, אנו מקפידים על מרחב בטוח שאינו כולל עירום ומיניות בשעורי השיבארי בסטודיו.
במידה ויש פעילות כלשהי אשר כן כוללת אספקטים מיניים או אינטימיים, זה כתוב במפורש בתיאור האירוע.

אלו השאלות שחשבנו עליהן.
יש לכם עוד משהו שתרצו לשאול או לדעת?
נשמח לשמוע מכם